#include "wall.h"
#include <bits/stdc++.h>
using namespace std;
#define name "wall"
#define MAXN 2000006
#define pb push_back
#define pf push_front
#define ll long long
#define ii pair<int, int>
#define fs first
#define sc second
#define ill pair<int, ll>
#define lli pair<ll, int>
#define llll pair<ll, ll>
#define all(v) v.begin(),v.end()
#define uni(v) v.erase(unique(all(v)),v.end())
#define bit(n,i) (((n)>>(i))&1)
#define FOR(i,a,b) for (int i=(a),_b=(b); i<=_b; i++)
#define FORD(i,a,b) for (int i=(a),_b=(b); i>=_b; i--)
#define MASK(i) (1LL<<(i))
const int INF=1e9;
const int MOD=1e9+7;
void add(int &u, int v){
u+=v;
if (u>=MOD) u-=MOD;
}
void sub(int &u, int v){
u-=v;
if (u<0) u+=MOD;
}
bool minimize(int &u, int v){
if (u>v){
u=v;
return 1;
}
return 0;
}
bool maximize(int &u, int v){
if (u<v){
u=v;
return 1;
}
return 0;
}
long long Rand(long long l, long long r){
ll tmp=0;
FOR(i,1,4) tmp=((tmp<<15)^(((1<<15)-1)&rand()));
return l+tmp%(r-l+1);
}
struct Node{
ll sum;
int Max1,Max2;
int Maxc;
int Min1,Min2;
int Minc;
Node(){
sum=0;
Max1=Max2=Maxc=Min1=Min2=Minc=0;
}
bool ok(){
return Maxc>0;
}
}st[4*MAXN];
Node unite(Node &A, Node &B){
if (!A.ok()) return B;
if (!B.ok()) return A;
Node kq;
kq.sum=A.sum+B.sum;
if (A.Max1==B.Max1){
kq.Max1=A.Max1;
kq.Maxc=A.Maxc+B.Maxc;
kq.Max2=max(A.Max2,B.Max2);
}
else if (A.Max1>B.Max1){
kq.Max1=A.Max1;
kq.Max2=max(A.Max2,B.Max1);
kq.Maxc=A.Maxc;
}
else{
kq.Max1=B.Max1;
kq.Max2=max(A.Max1,B.Max2);
kq.Maxc=B.Maxc;
}
if (A.Min1==B.Min1){
kq.Min1=A.Min1;
kq.Minc=A.Minc+B.Minc;
kq.Min2=min(A.Min2,B.Min2);
}
else if (A.Min1<B.Min1){
kq.Min1=A.Min1;
kq.Min2=min(A.Min2,B.Min1);
kq.Minc=A.Minc;
}
else{
kq.Min1=B.Min1;
kq.Min2=max(A.Min1,B.Min2);
kq.Minc=B.Minc;
}
return kq;
}
void build(int id, int l, int r){
if (l==r){
st[id].sum=0;
st[id].Maxc=st[id].Minc=1;
st[id].Max1=st[id].Min1=0;
st[id].Max2=-INF;
st[id].Min2=INF;
return;
}
int mid=(l+r)/2;
build(id<<1,l,mid);
build(id<<1|1,mid+1,r);
st[id]=unite(st[id<<1],st[id<<1|1]);
}
void push_min(int id, int l, int r, int val){
if (st[id].Max1<=val) return;
st[id].sum-=1LL*st[id].Max1*st[id].Maxc;
st[id].Max1=val;
st[id].sum+=1LL*st[id].Max1*st[id].Maxc;
if (l==r){
st[id].Min1=val;
}
else{
if (val<=st[id].Min1) st[id].Min1=val;
else if (val<st[id].Min2) st[id].Min2=val;
}
}
void push_max(int id, int l, int r, int val){
if (st[id].Min1>=val) return;
st[id].sum-=1LL*st[id].Min1*st[id].Minc;
st[id].Min1=val;
st[id].sum+=1LL*st[id].Min1*st[id].Minc;
if (l==r){
st[id].Max1=val;
}
else{
if (val>=st[id].Max1) st[id].Max1=val;
else if (val>st[id].Max2) st[id].Max2=val;
}
}
void push_down(int id, int l, int r){
if (l==r) return;
int mid=(l+r)/2;
push_min(id<<1,l,mid,st[id].Max1);
push_min(id<<1|1,mid+1,r,st[id].Max1);
push_max(id<<1,l,mid,st[id].Min1);
push_max(id<<1|1,mid+1,r,st[id].Min1);
}
void update_min(int id, int l, int r, int u, int v, int val){
if (l>v||r<u||st[id].Max1<=val) return;
if (l>=u&&r<=v&&val>st[id].Max2){
push_min(id,l,r,val);
push_down(id,l,r);
return;
}
push_down(id,l,r);
int mid=(l+r)/2;
update_min(id<<1,l,mid,u,v,val);
update_min(id<<1|1,mid+1,r,u,v,val);
st[id]=unite(st[id<<1],st[id<<1|1]);
}
void update_max(int id, int l, int r, int u, int v, int val){
if (l>v||r<u||st[id].Min1>=val) return;
if (l>=u&&r<=v&&val<st[id].Min2){
push_max(id,l,r,val);
push_down(id,l,r);
return;
}
push_down(id,l,r);
int mid=(l+r)/2;
update_max(id<<1,l,mid,u,v,val);
update_max(id<<1|1,mid+1,r,u,v,val);
st[id]=unite(st[id<<1],st[id<<1|1]);
}
void get(int id, int l, int r, int res[]){
if (l==r){
res[l-1]=st[id].sum;
return;
}
push_down(id,l,r);
int mid=(l+r)/2;
get(id<<1,l,mid,res);
get(id<<1|1,mid+1,r,res);
}
void buildWall(int n, int q, int op[], int l[], int r[], int h[], int finalHeight[]){
FORD(i,q,1){
op[i]=op[i-1];
l[i]=l[i-1]+1;
r[i]=r[i-1]+1;
h[i]=h[i-1];
}
build(1,1,n);
FOR(i,1,q){
int type=op[i],u=l[i],v=r[i],val=h[i];
if (type==1) update_max(1,1,n,u,v,val);
else update_min(1,1,n,u,v,val);
get(1,1,n,finalHeight);
}
get(1,1,n,finalHeight);
}
# | Verdict | Execution time | Memory | Grader output |
---|
Fetching results... |
# | Verdict | Execution time | Memory | Grader output |
---|
Fetching results... |
# | Verdict | Execution time | Memory | Grader output |
---|
Fetching results... |
# | Verdict | Execution time | Memory | Grader output |
---|
Fetching results... |